sobota 21. března 2015

DIY: Wall Decor - Motýl


Jelikož jsem kreativně založený jedinec a ráda dělám a vymýšlím různá DIY, tak jsem se rozhodla s tím přispívat sem na blog. A dneska tu pro vás mám první. Trochu mě mrzí, že to nemám zdokumentované krok za krokem, ale moje nápady většinou vznikají za pochodu. Prostě mě něco napadne a jdu zkoušet, jestli to vůbec bude fungovat a jak to bude vypadat. Ale to rozhodně ničemu nebrání, stejně to můžete zkusit také. Navíc, buďme upřímní, tohle by s troškou pomoci zvládlo i pětileté dítě a přitom to vypadá tak hezky.

Takže dnes tu pro vás mám DIY obrázek na stěnu, kde můžete pustit uzdu fantazii a plácat barvy jedna přes druhou a přitom vůbec nemusíte umět malovat, stačí když budete umět stříhat a vzít do ruky štětec.

Ty červené fleky nahoře tam ve skutečnosti nejsou :D To blesk foťáku.


Co budeme potřebovat?



Natisknuté obrázky (černobílá tiskárna stačí)
Bílý kartón nebo tvrdý papír
Vodovky
Štětec
Kalíšek s vodou
Nůžky
Lepidlo, barevný papír, kružítko, tužka (pokud budete dělat vlastní rámeček)





A jak na to?

Jednoduše. Najděte si nějakou siluetu motýla (nebo nějakého jiného jednoduššího zvířete, pokud nemáte trpělivost se stříháním) a vytiskněte. Potom ten vnitřní obrázek vystřihněte/vykuchejte z papíru, tak abyste ze zbytku papíru vytvořili šablonu.
Tuhle jsem použila já. To černé musí pryč.

Nachystejte si tvrdý papír/kartón a šablonu přiložte, vezměte nějaké těžší věci, které máte po ruce (já třeba použila baterku a kalkulačku :D) a na větších místech je položte na šablonu, aby vám neujížděla.
Moje už vystřižená a použitá šablona. Jak vidíte, je to skvělé pro ty,
kteří jako malý vždycky přetahovaly omalovánky :D

Vezměte si nějaký kalíšek s vodou, připravte vodovky a jdeme barvit. Pomáhejte si rukou, tam kde zrovna malujete, si místo přidržte rukou, pokud tam zrovna není žádné z těžítek. Jelikož technika spočívá v hodně vody, tak musíme dát pozor, aby se barva s vodou nedostala pod papír se šablonou. Víceméně budeme barvy do sebe různě vpíjet. Můžete začít třeba tak, že si nanesete pár tahů barvou a pak štětec vymyjete v kelímku a ta voda, která vám na ně zůstane, tou pokapete povrch a pak jen přidáváte další barvy podobných způsobem. Jen to s tou vodou moc nepřežeňte, ať namísto motýla nemáte rybník. A opakuji, dávejte pozor na šablonu, ať se vám pod ni nic nedostane. A takhle vybarvěte celou plochu. Vznikne z toho něco na způsob hippie oblečení :D

Trocha vody a co to udělá. A jak vidíte, u jednoho křídla jsem si
spletla směr čar :D ale ty tam nemusí být, prostě barvičkujte a rozpíjejte dle libosti.

Nechte uschnout a šablonu opatrně oddělejte. Když se náhodou stane, že se vám barva přece jen dostane za hranice šablony, tak to většinou moc nevadí, mě to taky na pár místech ujelo, u motýla to šlo ale lehce spravit, prostě jsem mu už bez šablony to křídlo, kde se mi to stalo, dotáhla, prostě bylo o kousek větší než původně. A když se vám to rozpije až moc, tak se na to pořádně podívejte, nevypadá to i tak zajímavě? I takové obrázky existuje, efekt, že se obrázek rozpíjí.



Chcete na obrázek rámeček? 

Není problém. Buď si ho koupíte :D Nebo jako já můžete opět zapojit kreativní část vašeho mozku a zkusit něco, jako mám já. Vzala jsem barevný papír, obkreslila kolečka (já použila díru v nůžkách, moje stoleté kružítko tak malý kruh nedávalo), vystřihla jsem je a pak jimi oblepila okraje obrázku, vždy jsem každé částečně překryla druhým. A máme rámeček. Pokud nemáte trpělivost na ty kolečka, můžete vystříhat čtverečky, i ty můžou vypadat zajímavě.



Doufám, že se vám tento jednoduchý DIY líbil a že ho vyzkoušíte. Co se týče motivů, fantazii se meze nekladou, pak už záleží na vaší zručnosti a trpělivosti. Já mám úchylku na motýly, takže volba byla jasná. A pokud máte doma nějaké děti, můžou vám s tím klidně pomoci.

1 komentář:

  1. Je to moc pěkné. Určitě si to někdy vyrobím! :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat